יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

אני רוצה לעבוד בעגלות - איפה והיכן


חיים נפלאים במזרח.


ידידים, אני מבין ללבכם; נתח גדול מתושבי המדינה אינו מסוגל לסגור את החודש! הדלק מרקיע שחקים, כלי התקשורת מסיתים ואנו איננו יודעים איך להמשיך. ספציפית עכשיו, בשנת בחירות, יש מלחמה באופק ומהר מתרחק לו החלום הישראלי.

זו החלטה שלכם לחיות בקושי בישראל, להתעצבן, לייחל לעתיד טוב יותר, וזו החלטה שלכם לשים פעמיכם אל איטליה - פחות קשה משחשבתם. בתור בנאדם שכבר ברח מפה בזמן ועדיין שומע מהחברים אשר נשארים דבקים במדינתנו - על כמה מתפשרים אצלנו הרבה יותר מבמדינות שכנות, מעוניין אני לנסות ולהסביר לכל מי שרוצה מהי הדרך הנכונה - אם רק תרצו לחיות חיים מספקים, במקום טוב יותר…

לעבוד בעגלות


כצעד ראשוני, אמליץ לשאול את הורה ובני הדודים - אולי יש לכם קרובים רחוקים באזור שונה בחוץ לארץ. בכל מקרה כדאי להשקיע מאמץ בלקבל דרכון זר, לא להתאכזב אם לא למקום עליו פינטזתם, פשוט שיהיה.

במידה ולא תצליחו לסדר לעצמכם אזרחות זרה, יכול להיות שאפשרי להשיג מסמכים נוספים - כדי לטוס למדינה מסוימת, למצוא עבודה בתחומכם ולעיתים ליהנות מיתרונותיה, כמו האוכל. קיימות מדינות אשר יאפשרו סטטוס תושב זמני לאחר מספר שנים או טקס דתי, לא לשכוח שאותן מדינות גם ינסו לקצר לכם את האזרחות עקב הפרת נהלים או התנהגויות מסוימות. מומלץ לקרוא על החוקים השונים של המדינה המדוברת.

להשיג ויזה - מהי הדרך הבטוחה?


כמובן, לכל ארץ יש דרישות משלה למען ויזה זמנית. סתם לדוגמה, ויזה זמנית לאמריקה הצפונית תובעת בדיקות וחקירות מעמיקות, בעוד שההנפקה לאזור המזרח ניתנת יותר בקלות, אבל תוכלו לשהות שם חודש ימים בלבד. חשוב שתתעדכנו באתר השגרירות לגבי הפרוצדורה שהשגרירויות קבעו, מכיוון שקריטריונים מסוימים נערכים מחדש מדי תקופה.

לטובת הראיון בשגרירות ודאו שיש לכם ת.ז תקפה, תמונת דרכון עדכנית, תלושי משכורת, ועוד תעודות שיבקשו מכם. חשוב להתגלח לפני ולא להרעיש, לא ניתן לדעת מי ידבר איתכם - והמראה החיצוני אומר הרבה. התמחורים אינם קבועים - הטווח הוא מסכום פעוט למאות שקלים. יתרה מזאת, פרק הזמן אשר תחכו בשביל להוציא את אשרת התייר - יכול לנוע מכמה שעות לחודש-חודשיים. חובה לתכנן מראש, לא צריך להפסיד הזדמנות כזו בגלל אדישות.

במקרה ויש לכם משפחה, יש גם קריטריונים במדינות מסוימות, שבעזרתם אפשר לנפק אשרה זמנית למשפחה או לחלקה.

המסמכים אושרו. מה הלאה?


כדאי לדלות מידע לגבי מגבלות האזור, על אופי האנשים וכיוצא בזה. חשוב אף לקלוט את הלשון המקומית, לכל הפחות בצורה בסיסית.

בהרבה מדינות תמצאו די במהירות מגוון מקורות מחיה ידועים, נגיד מטפלת או דיילוּת קרקע, אשר יעזרו לכם להכניס סכום כסף סביר, יתכן גם שתמצאו קריירה אמיתית. אין ספק, מקורות הפרנסה שהעליתי מזוהות יותר עם חייל משוחרר ואנשים שצמאים לעבודה כלשהי, אבל במידה ותרצו ממש להתקבל למשרד מכובד בניו יורק, לעיתים תהיו חייבים להתפשר.

מוכרחים מידע נוסף? מידע מורחב ב-לעבוד בחול. אם תרצו - אעביר עוד הצעות ואולי אקרבכם פסיעה נוספת - אל החלום האמיתי. נהיה בקשר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה