יום שלישי, 6 בנובמבר 2012

הכנה ללידה טבעית - למה שתלדי קיסרי

ה'רעיון' שלהפוך להורה הוא לכל הדעות סיבה לבהלה, מרבית הבחורות רועדות מהיום הגורלי שסוף סוף יהפכו להורים צעירים. האחריות לרך הקטן, והתפיסה שמעת הלידה ועד שתערכו לכבודו יומהולדת עשרים הוא לבטח יהיה בקירבתכם כל הזמן, לבטח יכולה להפחיד כל אחת ואחד.

מה שכן בנוסף, את רוב האמהות לעתיד מעצבנות ומטרידות חששות נוספות, שקשוק מהמחשבות על המצפה לה בלידה, כאבי הצירים, המחשבה הבלתי נמנעת שהתינוק יפגע וכמובן גם, פחדים שונים מההחלמה והתאוששות. כהורה שהייתה וחוותה את פרוצדורה ייחודית זו במספר הזדמנויות, העצה הכי שימושית שתשמעו היא פשוט להרהר ולחשוב איך מתמודדים עם כל דילמה וגשר, והדבר הראשון הינו מוכנותיכן ללידה.

שירותים משלימים ללידה

שלב הלידה הוא לבטח עניין סובייקטיבי, ישנן אלו שצולחות את זה ממש בקלות, עם זאת ישנן את אלו ששוכבות עם צירים יום, יש אמהות שיספרו 'שזה ממש בקטנה'' ושזו ללא ספק חוויה אלוהית, וכמובן יש גם נשים שעצם הזיכרונות מהיום יוצרים בהן בחילה, על פי כן הצעתי היותר עניינית לאמהות צעירות שיש היא לפנות לבעלי מקצוע שיכולים ולהקל ונועדו לנשים לקראת לידה.

קורסי הכנה ללידה

ישנם המון רעיונות והצעות לדברים ושירותים שמסוגלים לעזור מאוד. ישנם שיעורי הכנה ללידה שמומלץ לדעת עליהם וכמובן גם להתייעץ עם דולה. היא לדעתי האישית אוטוריטה וגורם מלומדי הניסיון שמטרתם לעזור וללוות את האב והאם המאושרים מתחילת ההריון וחשוב מכך, בחדר היולדות.

היא עוזרת ומייעצת בלא מעט דברים מהותיים: בעלת המקצוע תשרה שלווה, עוזרת להתמודד עם כאבי הצירים ויש כאלו שגם עוזרת בשלבי ההנקה בסמיכות ללילדה.

מומלץ מאוד להפנים, שישנן תמוכת לידה שהינן גם כן מלוות הנקה, אולם לא תמיד. לכן כדאי מאוד מבעוד מועד למצוא ולבחור בגורם אחד להכל ביחד.

כמו שכבר קראתן, גם תהליך ההנקה לצערנו הרב לא קל, התינוק לא מוכן לינוק, האם לא מייצרת חלב ושלא נשכח את הרגישויות בחזה. יועצת מוסמכת תעזור רבות לאמא לחנוך ולהסביר לה כיצד מבצעים הנקה בהנקה הראשונה, ומעבר לזה כיצד בכלל לעשות זאת עם מינימום כאב.

ההחלמה היא כמעט תמיד לא קלה, במיוחד כשהאמא הצעירה ילדה בלידה קיסרית, ממש בדומה לכל הבראה מניתוח אחר שינה איכותית תופסת תפקיד. סמכו עלי שגם כאן אפשר לסייע לזוג, בהיוועצות משותפת עם יועצת מוסמכת. אתן בטח מסכימות שמובן לכל שהולד ינוח שעות רבות גם האישה תיהנה מהאופציה לישון כל הלילה, משהו שיסייע להבראתה.

בבעיות שינה לא חסרות אופציות ושיטות שתוכלו לשקול, אולם תמיד חשוב לי לכתוב כפי שבנושאים נוספים גם תחום זה הנו סוביקטיבי, יש את אלו שדרך ספציפית תאפשר ותסייע להם לנמנמם כהלכה וישנם פעוטות שלא, מסיבה זו מומלץ בחום ליצור קשר עם מישהי שמומחית במספר טכניקות ושיטות.

לסיום אמנה את הדברים החשובים שמומלץ להקפיד ולקחת בחשבון שבוחרים ביועצות:

יחסי מטופל מטפל - חשוב מאוד שתרגישו חיבור וקשר למי שהחלטתם לקחת.

זמינות להורים -כדאי לכן שתמינו ותבחרו בדולה / מלווה שינה שתהיה זמינה בשבילכן בכל יום ושעה.

ידע וניסיון - מה שלא יהיה אל תסתפקו בשיחה אחת, אין מה לחשוש, תבקשו לראות תעודות ההכשרה.

לסיכום, במידה שאתן תרות אחר אינפורמציה אחרת בנושא הכנסו ל-הכנה ללידה טבעית ושיעבור בקלות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה