יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

איך יוצרים סרט תדמית

בפוסט היום רציתי לחלוק עימכם הקוראים מספר התלבטויות והמסקנות שנתקלתי בהן בעת שנאלצתי להחליט ולבחור צלם לפני כשנה לכבוד חתונה שלי. אני בטוח ב-100% שעבור חלק ממי שקורא עברו את אותן התחבטויות שחוויתי בעצמי ולרוב הקוראים עוד יהוו תעלומה. התלבטויות בסיסיות כמו: מה לבחון בצלם או למשל מה המחיר - בגלל זה בדיוק רשמתי בשבילכם כמה נקודות ראשוניות:

סטודיו צילום
תחילה, דעו שענף הצילום בארץ רווי בנותני שירות ויש להניח שתמצאו מיומנים בהרבה אך גם שחלק מנוסים פחות במידה ניכרת. עקב כך, אפתח בכך:בדקו אם יש מכר שהכרתי בעבר , כזה שהייתי מרוצה מתמונותיו. טכניקה וסגנון זה היבט בודד אמנם חשוב שלאותו בעל מקצוע מהותי שיהיה טכני ומקצועי ושליטה במצלמה שזו למעשה הנקודה הראשונה במאמרי.

השליטה


נותן שירות דבר ראשון מוכרח לשלוט בציוד שלו בזכות כך יוכל להפיק תוצאה מירבית הן מבחינת טכניקה וגם עיצובית יצירתית. עם כל הצער, כשבררתי אודות עוסקים בתחום באותה תקופה עברתי דרך כמה וכמה אנשים בלי ידע מה בא לביטוי בתמונות שלקחו.

ודאי תשאלו כיצד ביכולתיכם לוודא יכולות מקצועיות? לחלק ניכר מהאנשים לא קיים ידע טכני אך לרובנו קיימת צורת ראייה אסתטית כלשהי (קחו טיפה טפיחה לאגו) איתה ניתן להבחין בין תמונה טובה ואיכותית לבין אחת לא טובה, מסיבה זו אל תבדקו את הצלם במושגים כמו למשל עומק שדה אלא פשוט תבקשו לראות צילומים שלקח ב אירועים - בדקו דברים כמו חיתוך הפריים.

התחנה הבאה: ציוד מספק


תשאלו את בעל העסק מה המצלמות שיביא עימו. כל נותן שירות נחשב ומיומן כדאי שיהיה הבעלים של ציוד מקצועי ואיכותי לצרכים שונים. מתעניינים בצילום מגנטים ואין לעסק ספציפי את הציוד הנלווה לצורך אותו פרוייקט? המשיכו הלאה לנותן שירות אחר! תמצאו מספר גדול של צלמים מוכשרים בא"י.

העלות:
תוכלו למצוא טווח תמחור רחב שלרוב יהיה מורכב מן מס' השעות ישקיע הצלם בצילום הפרוייקט ומסך התמונות שיצטרך לקחת ולעבד לכם. בעבור נותן שירות טוב שיתן לכם תמונות מצויינות תהיו צריכים להפרד מ סכום נכבד. יש באפשרותכם לקחת עסקים שהתחילו לאחרונה שיבקשו סכום קטן יותר בצורה ניכרת. עם זאת, חקקו בראשכם שהרגעים המיוחדים לא ישובו מסיבה זו אני ממליץ להמנע מלהתפשר.

ההיבט האחרון: אדיבות הצלם

אדם זה יבוא במגע ביחד עם כמות גדולה של אנשים וחשוב שהוא יוכל לייצר קשר בצורה מעולה. מה הסיבה שהדגשתי זאת הינכם תוהים? חשבו שאדם זר שאינו שירותי לדעתכם ינסה ללכוד תמונה שלכם... רב האפשרויות שלא תרצו. עקב כך, קריטי שהאדם יהיה חייכן כך שאורחים ירתמו לבקשותיו

לסיכום, במידה ואתם חפצים המלצות קראו עוד ב-סרט תדמית שם תשיגו שירותים נוספים - דרכו הגעתי אל הצלם שבחרתי, לא תתאכזבו. נפגש במאמר הבא.

תגובה 1: